פורטל חינוך נתניה - mitzav
נווט למעלה
כניסה
הישגים מצויינים במקצועות המיצ"ב ובאקלים בבתי הספר היסודיים העיר
 
 לאחרונה התקבלו ציוני מיצ"ב תשע"ב בקרב המנהלים, הפיקוח והרשות. במיצ"ב תשע"ב השתתפו 16 בתי ספר, מתוכם 6 ממ"ד והיתר מ"מ. 10 נבחנו בבחינת אנגלית ומדעים בשכבת ה', והיתר נבחנו בשפה בכיתות ב' וה' ומתמטיקה בכיתות ה'.
משרד החינוך מחלק את בתי הספר בארץ ל-4 אשכולות. בכל שנה נבחן אשכול אחד. החלוקה לאשכולות היא רנדומאלית ולכן, במיצב תשע"ב השתתפו בתי ספר בשכונות המבוססות יותר, בשכונות הדרום ובמרכז העיר.
מיצב.bmp
 
גולת הכותרת המרכזית של ההישגים – ביה"ס רש"י – המכיל מעל 90% תלמידים מבני הקהילה האתיופית, ואשר לווה משנה שעברה במסגרת תוכנית דרום מלכתחילה.
את ביה"ס מנהלת הגב' לילי חג'ג', ויחד עם ליווי אגף חינוך יסודי והפיקוח של מחוז מרכז בשנה שעברה, מר זכריה נגר מפקח כללי והגב' עופרה הקשר המפקחת על היועצות, עלו הישגי בית הספר בזכות עבודתו הקשה של צוות המורים והניהול –לעשירון 10 (!!!!) בשפה  בשכבת כיתות ב' ועשירון 10 (!!!!!) במתמטיקה.  יש לציין כי בבית הספר פועלת התוכנית המשולבת של קרן מוריה משרד החינוך והרשות לעידוד רכישת השפה.
בנוסף – 5 בתי ספר מתוך 16 הוצבו בעשירון 10 בהישגי המקצועות השונים – הן בשפה, הן במדעים והן באנגלית ומתמטיקה. המשמעות של עשירון 10 – היא כי 100% מבתי הספר בארץ קיבלו ציון דומה או נמוך – ובעצם מציב את בית הספר במקום הראשון בארץ.
בתי הספר בגין, בניהולה של הגב' ורדה קרן  ובית ספר  הילל צור, בניהולה של הגב' איימי לוי – קיבלו את הציונים הגבוהים בארץ בכל המקצועות בהם נבחנו.
יתר בתי הספר זכו לעלייה מרשימה בציוני תלמידיהם, בהתייחס לציוניהם בעבר – בית ספר ביאליק, בניהולה של הגב' מירב לוי, עשירון 9 באנגלית, בית ספר יונתן בניהולה של הגב', צלילה גולן, עשירון 8 במדעים, בית מרגלית, בניהולה של הגב' יפה שנק, עשירון 8 במתמטיקה ועוד.
יש לציין כי גם באקלים נרשמה עלייה משמעותית ברווחת התלמידים וירידה בנושא אלימות. בעבר 15% מהתלמידים דיווחו על מעורבות באלימות – וכעת חלה ירידה ל-11% כאשר היעד שנקבע בתוכנית העבודה של אגף החינוך היסודי ושל משרד החינוך – 10%.
בנוסף חלה עלייה בתחושת יחסי הקרבה והאכפתיות בין התלמידים והמורים מ-61% ל-70% כאשר יעד האגף היה 75%.
חשוב לציין כי עוד עבודה רבה לפנינו, וכי איננו שוקטים וממשיכים לעבוד היכן שצריך לשפר ולשמר את המצויינות הקיימת.